15 Temmuz 2014 Salı

Severek İzlediğim Diziler Vol.2 # Orphan Black #

15 Temmuz 2014 Salı
Blogda klasikleştirmeyi düşündüğüm Vol.bilmemneli bir dizi yazıyla daha karşınızdayım :) Bu serinin Vol.1 ine The Mentalist dizisi ile başlamıştım. Yine en sevdiklerimin sezon finali yapmamış olanlarından devam etmek niyetindeyim."Orphan Black" ilk sezondan beri (ki zaten 2.sezon henüz bitti :) ) gerçekten severek izlediğim dizilerden bir tanesi. Ben yabancı diziler içerisinde bu tür bilimkurgu,aksiyon,gizem,suç içerikli yapımları sıkça tercih ediyorum,zira serinin ilerleyen bölümlerinde bu tür dizilere sıkça rast geleceksiniz bilginize :)


Neyse gelelim Orphan Black dizisinin konusuna;

Esas kızımız Sarah Maning evlat edinilmiş bir yetimdir. Paraya ve kalacak yere çok ihtiyacı olduğu bir sırada tren garında Beth Childs adında bir kadının intiharına tanık olur. Beth'in çantasını para bulmak umuduyla kurcalayan Sarah,Beth'in kendisine tıpa tıp benzediğini farkeder. Her ne kadar ilk başta ufak bir ikilem yaşasa da,en sonunda kendisini Beth'in yerine geçmeye ikna eder. Sarah'nın aklında Beth'in mal varlığıyla hayatını yoluna koymak ve küçük kızı Kira ile yeni bir hayata başlamak vardır,fakat olaylar hiçte umduğu gibi gitmez.


Girdiği bu kimlikte kendisine tıpatıp benzeyen birden fazla kişi olduğu gören Sarah,klon olduğu gerçeğiyle yüzleşir. Beth'in cazip olduğunu düşündüğü hayatı,esasen onu adım adım intihara götüren sırlarla doludur. Sarah her geçen gün öğrendiği gerçeklerle bitmek bilmeyen bir maceranın içerisine girer. Bu yolda en büyük destekcisi üvey kardeşi Felixtir.


Dizinin başrolünde (ya da başrollerinde mi demeliyim bilmiyorum :P ) Tatiana Maslany'yi görüyoruz. İnanılmaz bir performansla rolünün hakkını veriyor. Dizide beş farklı karakteri canlandıran Tatiana Maslany her bir kolonun kişiliğini tamamen bir birinden bağımsız olarak yansıtıyor. Alison,Cosima,Helena,Rachel ve Sarah olmak üzere beş farklı karakteri canlandıran Maslany'i izlerken her bir klonun birbirinden uzak yaşamına tanık olacaksınız.


Diziyi izlenmeye değer kılan bir diğer karakter ise Sarah'nın üvey kardeşi olan Felix karakteri. Gay+ressam kimliği ile izlediğimiz Felix bana göre dizideki en sempatik karakter :) Felix karakterini oyuncu Jordan Gavaris canlandırıyor.



Orphan Black dizisinin official trailerı;


Youtube da her bir karakter için kısa bir derleme yapmışlar (ölen klonlarla birlikte) buradan Tatiana Maslany'nin canlandırdığı karakterleri görebilirsiniz :) 

2 yorum:

  1. Bu aralar çok sık duymaya başladım bu diziyi
    Sanırım bir göz atmamın zamanı geldi

    YanıtlaSil