18 Nisan 2014 Cuma

Etiketler Giyisiler İçindir,İnsanlar İçin Değil; LGBT Bireyler Hakkında

18 Nisan 2014 Cuma
Geçenlerde okulda bir seminere katıldım.Konusu LGBT Öğrencileri aile ve okul kıskacına karşı nasıl korunmalı idi. Bu seminer beni LGBT bireyler hakkında düşünmeye itti. Hali hazırda hiç kimsenin nasıl yaşadığıyla ilgili olmayan bir insan olduğum için bu konu hakkında hiç düşünmemiş olduğumu farkettim. Yetişme tarzımdan ötürü ne türk,kürt ne alevi sünni ayrımı bildim ben. O nedenle farklılıkları yadırgamam. Ama biliyorum ki Türkiye de bu tür şeyleri önemseyip namus meselesi haline getirenler var. Temennim bir gün gelip tüm dünyada bu ayrımların,ırkçılığın vs. son bulması.
Gelelim LGBT'ye. LGBT çoğunuzun ismini bile söylerken tedirgin olduğu bireylerin birleşmesinden oluşan bir topluluk. Onlar Lezbiyen,Gey,Biseksüel ve Trans. Bu isimlerin bir anlamı yok aslında onlarda senin benim gibi insan.
Hani şu gazetelerde üçüncü sayfalarda okuduğunuz, hatta belki de hiç dikkat bile etmediğiniz cinayetlerin ya da darp olaylarının çoğunda sadece farklı oldukları için hedef haline gelen bireyler onlar. Ömür boyu ayıplanmamak, dışlanmamak, aileleri tarafından reddedilmemek için kendileri gibi olamadan yaşamak zorunda kalmanın ağırlığını hissetmeyenlerin anlayabilecekleri bir hayat olmasa gerek. 
Ben bunu anlayamıyorum abi yaaa kabullenmiyorum demek yerine tek yapmanız gereken garip bakışlar atmamak ya da aşağılamamak mesela.İnsan gibi yaşamalarına izin vermek. Bu kadar basit. Hem sen insan olarak çok mu mükemmelsin de cinsel yönelimi ya da cinsel kimliği hakkında bir insanı eleştirme hakkına sahipsin. Herkes önce kendi insanlığını sorgulasın arkadaşım ondan sonra cinsiyetle falan ilgilensin. Türkiye şartlarında çok ütopik olsa da insanların bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamaları gereken bir konu.
O zaman biraz bilgi sahibi olalım.
Eşcinsel; Duygusal / Cinsel açıdan hemcinsine ilgi duyan kadın ya da erkek.
Gey; Erkek eşcinsel.
Lezbiyen; Kadın eşcinsel.
Biseksüel; Duygusal/cinsel açıdan her iki cinsiyete de ilgi duyan kadın ya da erkek.
Heteroseksüel; Duygusal/cinsel açıdan karşı cinsiyete ilgi duyan kadın ya da erkek. 
Travesti; Daha çok dış görünüşüyle ve davranışlarıyla karşı cinse ait olma isteğinde olan kişi.
Transseksüel; Kendisini karşı cinsten biri olarak tanımlayan kişi.(Transseksüel bir birey heteroseksüel,biseksüel veya eşcinsel olabilir. )
Homofobi; Genel anlamda eşcinsellere ilişkin olumsuz duygu,tutum ve davranışlar olarak tanımlanır.
Transfobi; Travesti ve transseksüellere yönelik önyargı ve nefreti anlatır. 
**Cinsel yönelim bir seçim değildir. Baskıyla ya da şiddetle engellenemez.
**Eşcinsellik bir hastalık ya da  duygusal sorun değildir.Altında her hangi bir oluş nedeni aranmamalıdır.
**Araştırmalar eşcinsel bireylerle diyalog kurmanın haklarında duyulan olumsuz düşünce ve önyargıları azalttığını göstermiş.
**Her eşcinsel aynı değildir.Nasıl ki her birey farklıysa,kadınlar ya da erkekler diye bir genelleme yapamıyorsak onlar içinde bir genelleme yapmak yanlıştır.
**Türkiye de eşcinselliğin saklanmasının başlıca sebebi nefret suçları ve toplum baskısıdır.
**Homoseksüel kelimesi hastalık olarak tanımlandığı için,bu kelimenin kullanımı homofobik bir yaklaşım içerebileceğinden ötürü mümkün mertebe tercih edilmemelidir.
**Siz çevrenizde olmadığını düşünseniz bile.Eşiniz ya da komşunuz eşcinsel olabilir.Zira Türkiye de eşcinsellik açıkça yaşanıp kabullenme evresi sancılı olduğu için evli eşcinsellere rastlamak mümkün.
**Cinsellikle ilgili tüm soruların yanıtını ise kendinize bir birey olarak aynı soruyu sorarak bulabilirsiniz.
Gelelim seminerden edindiğim en önemli bilgiye :) Bunu sona sakladım çok değerli olduğu için, şu ana kadar sıkılmadan okuduysanız ne mutlu :)
Öğretmenlerin LGBT bireylerin hayatındaki rolü; evet hayati önem taşıyan bir konu bu. Sen öğretmen olarak ne düşünürsen düşün,ne hissediyorsan hisset bu çocuklara ön yargıyla yaklaşamazsın, yaklaşmamalısın. Doktorlukta Hipokrat yemini olması gibi bir durum bu, sende öğretmen olarak her bireye karşı ayrı ayrı sorumlusun o nedenle ayrım yapamazsın!! Aksine böyle bir durumu tespit ettiğin anda okul içinden ve aileden gelecek baskıya göğüs germeli, ve öğrencilerin bu tür durumlara maruz kalmamaları için elinden geleni yapmalısın. Ders dediğin şey zaten kitaptan da defterden de bir şekilde öğrenilir, esas öğrenilmesi gereken nasıl düzgün bir birey olunabileceğidir bana göre. 
Son olarak;
Kaos GL - Gazi Mustafa Kemal Bulvarı 29/12 Demirtepe/Kızılay -ANKARA
Tel: 0312 230 03 58
E-mail: kaosgl@kaosgl.org
egitim@kaosgl.org
URL: www.kaosgldernegi.org
Not; Grup eğitim ve bilgilendirme seminerleri de düzenliyormuş istek üzerine. Her türlü soruyu da e-mail ya da telefon aracılığıyla cevapladıklarını söylediler :)  Özellikle üniversitelerde öğretmen adayları için bilgilendirme seminerleri kesinlikle yaygınlaşmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder