11 Nisan 2013 Perşembe

Kalanchoe (Kalanşo) Bitkisi Bakımı

11 Nisan 2013 Perşembe
Bu çiçeği sevmemin en büyük nedeni kuşkusuz dayanıklılığı.Ben bu kadar mücadeleci bir çiçek görmedim hayatımda,ondan vazgeçtiğim zamanlarda bile o yaşamaktan vazgeçmedi hiç.Ve bu baharın gelmesi ile yine çiçeklendi :) 
Bana göre bu çiçek, bol ışık alan havadar yerleri seviyor.Tek kötü yanı,bitkinin inanılmaz büyüme potansiyeli.Son zamanlarda dalların yanlara saçaklanmasının önünü alamıyordum adeta ve bu durum saksıda kötü ve dağınık bir görüntü oluşturuyordu.
Bu duruma ben şöyle bir çözüm buldum,bitkiyi yanlara doğru saçaklanan her bir dalını bahçe makası yardımı ile kestim (boğumlarından) daha sonra bir kavanoz su içerinde beklettim çok uzun bir zaman (bir ay kadar).Daha sonra yavaştan köklenmeye başlayınca saksılara diktim.Dikerken köklerin tabana çok yakın olmamasına dikkat ettim.Böylece bitkimide çoğaltmış oldum.
Şu an görüldüğü üzere Kalanchoe'm gayet sağlıklı durumda ve bol bol çiçek açtı :)


Normalde Kalanchoe çok su isteyen bir bitki değil,hatta sık sık bitkinin toprağının kurumasına izin vermelisiniz.Unutmayın bu bitki susuzluktan değil çok sulamadan zarar görür.Ve şunuda vurgulamalıyım kı Kalanchoe'nin nem ihtiyacı yok denecek kadar azdır o nedenle orkide vb. bitkiler gibi yaprakalrına su sıkmayın bu bitkinin çürümesine neden olur.
Ancak bitkinin toprağı çok kuruysa ve hava sıcaksa yaprakalar bir miktar nemlendirilebilir. 
Pembe,kırmızı,sarı,beyaz vb. bir çok renk çeşidi ve türü vardır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder