27 Ekim 2012 Cumartesi

Ben Bunu Sevdim!! Defne Koz Tasarımlı Lipton Bardağı :)

27 Ekim 2012 Cumartesi
 Geçenlerde Migrosta görüp çookk beğendiğim liptonun Endüstri Ürünleri Tasarımcısı Defne Koz'a tasarlattığı çay bardağına sonunda kavuştum :) Hele birde kampanya kapsamında 10tl lik lipton ürünü alana özel tasarım çay bardağı hediye demezler mi :) hemen kaptım sepete attım :)


Alt tabak kısmı beyaz porselen, çok şık bir görüntüsü var. Ayrıca alt tabak kısmında dışa doğru hafif bir çıkıntı yapmışlar, bardağı tutsun düşmesin diye:)
Ürünü Endüstri Ürünleri Tasarımcısı Defne Koz tasarlamış kutusunun üzerinde böyle de bir tanıtımı mevcut.
Peki Defne Koz kimdir?


Defne Koz, 1964 yılında Ankara’da doğdu. 1981 yılında TED Kolejini bitirdi, daha sonra Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesinde İtalyan Dili ve Edebiyatı eğitimi aldı. 1987-88 yıllarında ODTÜ’de Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde atölye çalışmalarına katıldı. 1989′da Milano’da Domus Academy Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde hem öğrencilik, hem öğretmenlik yaptı. Master Projesi’nde Prof. Alberto Meda ile kahve makinası tasarladı.
İlk profesyonel ürünü 1991 yılında İtalyan Molteni & Molteni için tasarlanmış “İlk” adını taşıyan bir sandalyedir. “Defne Koz Design Studio”yu 1992 yılında kuran Koz burada Pirelli, Alessi, Cappellini, Guzzini, Sharp, Nissan, Casio, Nurus, Derin, Decorum, Paşabahçe ve Vitra gibi firmalar için çeşitli ürünler tasarladı.Çalışmalarını Milano, Chicago ve İstanbul’da sürdürmektedir. Uluslararası firmalar için iki yüz elliyi aşkın ürün tasarımı yapan Defne Koz Ettore Sottsass Stüdyosu’ndan aldığı deneyimle Türk ve İtalyan kültürlerinin tasarımlarını etkilediğini söylüyor.2006 ve 2009 yıllarında “Red Dot Tasarım Ödülü”, 2005 Endüstri Ürünleri Tasarımı ödülü ve Chicago“Good Design” ödüllerini kazandı.

Defne Koz lipton çay bardağı için Ne Demiş??
“Lipton’a özel olarak çay bardağı tasarlamam istendiğinde, demlenmesinden tüketilmesine kadar çaya hak ettiği özeni gösteren Türk halkının bu ritüeline saygı ile yaklaştım ve tasarımımda da ikonlaşmış çay bardağına ben de aynı özeni gösterdim. Bunu yaparken de ince belli klasik bardağımızın tutuluşundan, çayın yudumlanmasına ve tabağa bırakırken ki jestlerimizi çalışarak formuna farklılık getirdim. Bardağı bir "altar'daymışçasına* taşıyan tabakları günümüze çağdaş bir yorumla taşıyarak bardağımıza keyifli bir kullanım üslubu sağlamaya çalıştım. Benim duyduğum hazzı, çaylarını yudumlarken herkesin hissetmesini dilerim."


Elle kavraması çok güzel,geleneksel çay bardakalrından farklı. Bana göre hem tombul hem ince belli sevenlere hitap ediyor :) En çokta bana galiba :)
  

İşte buda yine bir önceki alışverişimden aldığım lipton tasarımı demlik.Onunda tasarımını çok şık bulduğum için almıştım zaten.Sonuç olarak Lipton tasarımları bir hayli hoş,kibar :)


Kampanya bitmeden çay takımını tamamlasam hiçte fena olmaz değil mi :)

31 yorum:

  1. Aynı bardak bende de var! :) Annemler ilk gördüklerinde bayıldılar ama liptondan teker teker veriyorlar deyince 6 yı tamamlamanın zor olacağına karar verip hevesi kaçtı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.sanalmarket.com.tr/kweb/prview/22673766-32774-lipton-defne-koz-cay-bardagi-6-li

      Sil
  2. Aynen öyle,altılı set olarak alabilsek keşke :)

    YanıtlaSil
  3. bu bardağa sahip olduğumdan beri sürekli çay yapmak istiyorum, çay içim keyfi çok keyifli, 6 ya tamamlamak için evde hatırı sayılır bir çay stoğum oldu ama değer ...

    YanıtlaSil
  4. Bu bardaklarin satildigi bir yer var mi? Takimi tamamlamak icin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.sanalmarket.com.tr/kweb/prview/22673766-32774-lipton-defne-koz-cay-bardagi-6-li

      Sil
    2. yavuz bey attığınız link te stokda bulunmamaktadır diyor başka nerden temin edebiliriz?

      Sil
    3. yavuz bey attığınız link de sayfada stokda gözükmüyor diyor ne zaman gelir bir bilginiz varmı yada başka nereden alabiliriz?

      Sil
  5. Malesef dışarda satılmıyor.Lipton için özel olarak tasarlandığı için promosyon ürün olarak piyasada mevcut.

    YanıtlaSil
  6. bence çok kullanışlı bi bardak.

    YanıtlaSil
  7. YA AMA ARTIK BU ÜRÜN YOKKİ NE BİR KAMPANYADA NEDE BİR MARKETTE....NASIL BULUCAM BU ÇAY BARDAKLARINI? BUNLARI GÖRDÜKTEN SONRA DA BAŞKA BİE BARDAK BEĞENEMİYORUM.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.sanalmarket.com.tr/kweb/prview/22673766-32774-lipton-defne-koz-cay-bardagi-6-li

      Sil
  8. Bu aralar bende göremedim hiç,bir kaç tane daha almak istiyordum bende :( Bu bardağı aldığımdan beri başka bardakta çay içemez oldum.

    YanıtlaSil
  9. ben bunu çay biriktirmeden 2011 yılında trabzon forum- esse den almıştım..arada esse firmasına getiriyor..bilginize..geçen yaz 40tlye düşmüştü 6 tanesi..

    YanıtlaSil
  10. İstanbul Çiftehavuzlar Macrocenter'dan 6'lı takım aldım 60 TL gibi bir fiyata..çok şaşırdım ben de başka bir yerde görmemiştim ben ortadan yok oldu bu bardaklar sanmıştım

    YanıtlaSil
  11. Bence dışarıdada bulunabilir,Çünkü yine liptonun verdiği porselen "bi çayımı içmeden bırakmam" logolu porselen kupaları tipi ve markası aynı "güral porselen " migrosta gördüm.
    .yakında bu da piyasaya çıkar.
    bendede 2 tane var çok güzel bardaklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bardağı o kadar seviyorum ki kırılacak diye ödüm kopuyor,kullanmaya kıyamıyorum resmen :) Çevrede gören duyan olursa burdan bilgilendirsin lütfen.Set falan görürsem direk çeyizime alırım :D ortada çeyiz falanda yok ama o derece sevdim yani :)

      Sil
    2. sanal market migrosta var

      Sil
  12. Şuan lipton yuzlu poset cay ile hediye veriyor arkadaslar bilginize. Bende cok sewdigim icin gordugum yerde kaptım. :)

    YanıtlaSil
  13. Kampanyalar genellikle Migroslarda oluyor ben 1 alana 2. % 50 (11.90 tl) indirimle Migrostan aldım.Ama indirim olduğunu kasada öğrendim böylelikle 12 'li takımım oldu.Süper bardaklar bende gören tüm arkadaşlarım aldılar.Şu anda Özdilekte var birde Migros sanal markette gördüm ilgilenlenlere duyrulur. selamlar

    YanıtlaSil
  14. Ben de Ankara'da geçen hafta sonu Çağdaş markette denk geldim bir tane daha aldım yüzlük poşet çay ile birlikte.Şimdilik ancak üçleyebildim altılı takıma daha var :) Hadi bakalım devam :))Sanal market bilgilendirmesi çok iyi oldu valla hemen girip kontrol edicem orayıda:)

    YanıtlaSil
  15. hepsiburarada 100 lük çay dahil 9.99 TL

    YanıtlaSil
  16. hala var mı bu bardaktan.. bendede bi tane var evdekiler kavga ediyor. ben içicem sen içtin :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 gün kadar önce hepsi burada sitesinde 100 lük poşet çayın hediyesi olarak veriliyordu. Lipton siyah inciydi yanlış hatırlamıyorsam :)

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. migrosta suan stoklarda yok başka bi yerde atılıyormu acaba haberin varmı..?

      Sil
  18. herkese iyi akşamlar
    ben bu defne koz bardaklarından istiyorum ama hiç bir yerde bulamıyorum suaan satılan bir yer varmı bilen birisi hemen cevap atabılirmi lütfen..?
    migros sanal markette stoklarda kalmamış tekrar gelirmi acaba ya

    YanıtlaSil
  19. arkadaşlar ben bu bardağı bulamıyorum deliricem :(

    YanıtlaSil
  20. Evet Kısa Süre içinde migros mağazalarda tekrar raflarda olacağını birebir lipton müşteri hizmetleri yetkilisinden öğrenmiş bulunuyorum sanırım nisan ayında raflarda olacaktır.

    YanıtlaSil
  21. Ama hala yok bu bardaklardan ....ne Migrasta ne de başka bir yerde ... anlamıyorum bu kadar talep gören bir ürün neden üretilmez ... neden yok :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara Migros Sanal Markette ortaya çıkıyor bu bardaklar set halinde, oradan takip etmek lazım sanırım :)

      Sil