21 Ekim 2012 Pazar

Amigurumi Çılgınlığı :)

21 Ekim 2012 Pazar

Belki bir çoğunuz biliyordur Amigurumi 'nin ne olduğunu fakat bu benim için henüz çok yeni bir kavram :) 
Peki bakalım neymiş bu Amigurumi ;


Amigurumi, Japon kökenli bir kelime olup Ami (tığ veya şiş ile yapılmış) ve nuigurumi (içi doldurulmuş oyuncak ) kelimelerinden türeyen örgü ören bayanların da iyi bildiği sık iğne tekniğinin oyuncağa uyarlanmış halidir.
Türk elişi sanatlarında kullanılan sık iğne amigurumideki en önemli teknikdir. Kullanılan malzemeler ise tığ, ip ve güvenlik kilitli amigurumi gözlerdir. Amigurumi gözlerinin en önemli özelliği ise takıldıkları yerden bir daha asla çıkmamaları ve %100 güvenilir olmalarıdır.



Bense bir kaç gündür aklımda bu sevimli oyuncaklarla yatıp kalkıyorum acaba bende yapabilirmiyim diye :) 
Nitekim almaya kalktığımda şöyle bir araştırma yaptım ki fiyatları bir hayli pahalı el emeği neticesinde sağlık açısından da bir hayli güvenilir olunca fiyat ister istemez artıyor. 




Resimlerde gördüğünüz modellerde google görsellerden aratıp beğendiğim bazı çalışmalar. Gerçekten çok tatlılar değil mi :)


Ama aklıma koydum bi kere öyle olmazsa böyle diyerek en sonunda deneyeceğim galiba :) Şimdilik anneme aslansın kaplansın yaparsın şeklinde gaz vererek bana oyuncak yapmasını sağlamaya çalışıyorum :) (ucuza maletmek için yani:) ) bakalım umarım yaparda beni buralarda sevince boğar :)







2 yorum:

  1. en baştaki pembe saçlı kıza ve önündeki çiçek sulayıcısına hasta oldum :) Hakikaten çok güzeller, ben o kadar beğenmezdim amigurumi yi ama sen en güzellerini bulmuş çıkarmışsın .Yaparsan haberimiz olsun bunlardan :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen bende onu çok sevdim o yüzden en başa koydum zaten o fotografı:)En uygun zamanda denemek istiyorum,yaparsam zaten büyük bir gururla bloga koyarım :)

    YanıtlaSil