22 Haziran 2012 Cuma

Evde Uygulanabilir Oje Modelleri (Nail ART) :)

22 Haziran 2012 Cuma
Evet daha öncede söylediğim gibi blogumda oje ile ilgili bir çok paylaşım göreceksiniz. O zaman bir yenisiyle daha devam edelim.Bugün sizlerle evdeki malzemelerinizle yapabileceğiniz ve yapımı çok kolay olan bir oje tekniğini paylaşmak istiyorum.Önce kullanacağımız malzemeleri bir tanıyalım.
Ben oje olarak Flormar'ın Super Matte serisinden M103 nolu beyaz ojesi ile yine aynı markanın normal serisinden 125 numaralı koyu pembe rengini kullandım.Bant ve tel toka da desen yapmamızı sağlayacak malzemeler.
İlk olarak taban olarak kullanacağımız beyaz rengi tırnağımıza sürüyoruz bir süre bekleyip kuruduğumdan emin oluyoruz. İlk katın iyi bir şekilde kuruması çok önemli çünkü iyi kurumadığı taktirde bir sonraki aşamamızda bize zorluk çıkartabilir. Kuruduğundan emin olduğumuz beyaz ojenin üzerine ortadan çarpraz bir şekilde kesecek şekilde bant yapıştırıyoruz böylece tırnağımızın bantın dışında kalan kısmı şekildeki gibi taşırmadan boyayabileceğiz.
Bantları yapıştırıp açıkta kalan kısma pembe ojeyi sürdükten sonra yine bir süre kurumasını bekliyoruz. Bu katında iyi bir şekilde kuruması bantları çıkarırken ojenin bulaşmaması için çok önemli.Tamamen kuruduğundan emin olduktan sonra bantları çekerek çıkarıyoruz ve resimdeki görüntüyü elde ediyoruz.
Ojemizi tabii ki bu şekliyle de rahatlıkla kullanabiliriz :)

Bir sonraki aşama olarak kağıt ya da her hangi bir yağlı kağıt üzerine pembe ojemizi damlatıyoruz. Normalde ojelerle nokta şeklini oluşturmak için piyasada Nail Dot Pen denen nokta yapma kalemleri satılıyor ama ben öğrenci olduğum için daha ucuz bir kaçış noktası buldum :) Bir tarafını açtığım tel tokamı dot  pen olarak kullanıyorum arada bence hiç bir fark yok yanlız sivri değil top gibi olan ucunu kullanmanız gerekiyor. Resimde gördüğünüz gibi ev yapımı dot penimizi :) ojeye batırıp tırnağımıza istediğimiz ölçüde noktalar yapmaya başlıyoruz.


İşte sonuçççç bence çok tatlı oldu :) sizde aynı renkleri ya da farklı renkleri kullanarak bu basit teknikle güzel oje modelleri elde edebilirsiniz.


Son olarak tırnaklarınızın kenarında her hangi bir taşma meydana geldiyse kulak pamuğunu asetona batırıp kenarlarını temizleyin ve ojenin uzun süre dayanması için oje koruyucu ( top coat) sürün :)

6 yorum:

  1. Bunu deneyeceğim yapımı kolaymış ama çok şirin olmuşlar. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler gerçekten çok güzel bunu hemen deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. çok basit şimdi deniyorum thank you

    YanıtlaSil
  4. kullandığın bant ne çeşit bir bant acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu yaparken ilk resimde görünen normal bant kullanmıştım fakat normalde kağıt bant tercih ediyorum, kırtasiyelerde satılıyor (maskeleme olarakta geçebiliyor ismi) kağıt bantla daha düzgün şekiller oluşturabilirsiniz. Tırnakta yapışkanlık hissi de uyandırmıyor normal banda kıyasla.

      Sil